2015. március 21., szombat

Imaséta

Tegnaphoz egy hete volt az alkalmunk a gyüliben, amit én tartottam imaséta keretében.
Beosztottam az időt negyedóránként, így előre feliratkozott időben tudtak jönni a barátok.
A téma a hűtlenség, kísértés, paráznaság volt.

Sokat készültem rá, kb. két hetet. Egyszer hallottam az egyik teológustól, hogy amennyit készülsz egy alkalomra, azt kapod vissza és olyan lesz. Így próbáltam mindent beleadni és tényleg sokat foglalkozni vele - maximalista lévén -, hogy jó legyen.

És áldott volt.
Volt, aki sírva jött ki...
Volt, akit megrendített...
Volt, akinek meghitt volt...

Szóval pozitív visszajelzéseket kaptam, és nagyon-nagyon örültem.

Fotók, gondolatok, imák, sok-sok gyertya, zene, tükör, Jézus szavai, tea, kereszt és koszorú volt.

Az imákat és idézeteket főként a Mai Igéből és az Útmutatóból gyűjtöttem, a képeket a Pinterestről.

És akkor jöjjön néhány fotó:











Szeretek ilyen dolgokat készíteni, szervezni. Angliában és itthon is csináltunk már Láthatatlan színházat is. Jó, hogy ilyen eszközökkel is beszélhetünk Jézusról.

----------------

Az imasétáról bővebben:
Már régóta ismerem, különféle ifjúsági konferenciákon, találkozókon szerepelt a programok között, de még egyen sem vettem részt. Csak ilyennek gondolom.

A lényeg azon van, hogy lelki, hitmélyítő, elgondolkodtató, elcsendesedő dolgot nyújtsunk.
Mivel a kísértés, féltékenység, paráznaság, hűtlenség volt a témám, ebben gondolkodtam. Igazándiból már régóta szerettem volna imasétát, de ez a téma kapóra jött, így ebbe hoztam bele. Kerestem megszólító gondolatokat, igéket, imákat különféle helyekről: Mai Ige, Útmutató, Biblia, Internet, amiket összegyűjtöttem, majd kategorizáltam. Voltak címszavak (témák), mint pl. kísértés, önbecsülés, gondolataid stb. Mindegyik téma (megálló) kapott egy-egy imát, egy igét és egy elgondolkodtató történetet vagy kérdéseket csak. 
Mindezeket kinyomtattam, kerestem hozzájuk a Pinteresten képeket, vettem 100 db gyertyát, amiből csak 50-et használtam, majd berendeztem a termet. Az asztalokat egymás mellé U alakban helyeztem el, mögéjük a székeket. Az asztalokra tettem a témákat (megállókat), alá a hozzájuk tartozó igét-történetet (mikor mit). A témák közé képeket helyeztem el. Az asztalokra sok-sok gyertyát tettem.
Volt tea megálló is (biztosan megszomjaztál megszólítással), volt egy olyan téma, hogy Tükör. Itt az énképet, hogyan lát engem Isten témát írtam körül, ehhez itthonról elvittem a tükrünket. Szemmagasságba helyeztem el, hogy mindenki bele tudjon nézni, ha épp annál jár. Ez is nagyobb hatást ad. 
Fontos, hogy egyszerre csak egy ember lehet bent a teremben az imaséta alatt, hogy csak Istenre figyeljen. Elején és végén Jézus személyesen szól hozzá. 
A végére, a célhoz a falra felakasztottam a keresztünket a töviskoszorúval, melyet egy lámpával világítottam meg. Ez volt a cél. Az elején mindenki meggyújt egy gyertyát, amit a séta alatt a kezében fog és úgy megy végig a megállókon. A végén a kereszthez, amikor megérkezik, le kell tennie a gyertyáját. 
A teremben amúgy leoltjuk a villanyt, sötét van, csak a gyertyák és a kereszt fénye ég, halk instrumentális zene szól. 
Végül kap egy papírlapot, amire leírhatja a kedvenc megállóját, amit hazavihet és előveheti, amikor szüksége van rá. 
Röviden ennyi. 

7 megjegyzés:

  1. Imaséta? -kiváncsivá tettél még jobban.:)
    Negyedóránként beosztva?-a képek alapján sejtek valamit.
    Ez csodás ötlet!!!!! Felvillanyozódtam.:) Vagy inkább felgyújtottál egy csillagot a szívemben.:)

    VálaszTörlés
  2. A reakciókat olvasva, meglett az eredménye a felkészülésednek. Ügyes vagy, hogy így megszervezted!

    VálaszTörlés
  3. Mesélnél kérlek többet az imasétáról? Én sem hallottam még eddig ilyenről.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Frissítettem a bejegyzést alul. Részletesebben leírtam.

      Törlés
    2. szép :) köszi.

      Törlés

Kincset érő szavad:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...