2015. február 21., szombat

Böjt

Nem szoktam böjtölni.
Eddig egyszer tettem, emlékszem nagyon nagy hatása volt. Anyukám beteg volt és a tesókkal együtt böjtöltünk érte, sikerült is a műtétje.
Azóta nem böjtöltem. Most a Facebook-on láttam két keresztény lánynál is a figyelmeztetést, hogy kevesebb internetet használjunk, kevesebb lájkot és kevesebb Facebook-ot. És éreztem, ez nekem szól. Sajnos napközben is többször lépek fel a netre, a Facebook-ra, lájkolok ezt-azt és éreztem, hogy ez túl sok(k), így úgy döntöttem, hogy csak napi egyszer, reggel fogok fellépni a közösségi oldalra, megnézem az üzeneteimet és ennyi. Igaz nem febr. 18-án, hanem 19-én kezdtem, még csak 3 napja, de pl. ha este munkából hazajövök, akkor utána nem netezek, hanem olvasok, horgolok, tanulok. És sokkal jobb érzés, hogy tartalmasan töltöttem a délutánt, mint a szememet rontva, butulva a gép előtt ülök.
Szóval most nekem ez a böjt.
Közben naponta egy blokkot horgolok az új babatakaróhoz. 30 db kell, már van 4. A böjt alatt el is készül. Azután jöhet a következő projekt.

Ti böjtöltök?


7 megjegyzés:

  1. A klasszikus böjtöt nem igazán tudom betartani, de mindenben a mérsékletesség híve vagyok ilyenkor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Becsülendő a mértékletesség, igazán. :)

      Törlés
    2. most nézem, elírtam a szót :O szóval: mértékletesség

      :)

      Törlés
  2. Igen,főleg lelkileg, de 1x adventkor én is a netböjtöt választottam. Először nem volt könnyű, de aztán nagyon jót tett.
    Most tettem fel a blogomba egy lelkigyakorlatot.Református létemre.:)))))) Persze én büszke és boldog vagyok,hogy nekem nem számít,hogy kinek mi a vallása.,csak a hite.
    Még nem dőlt el bennem,hogy most mi lesz a böjtöm.Mindenképpen valami olyan,amiben fegyelmezésre szorulok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tetszik ez a lelkigyakorlat, köszönöm, bár a bevezetés túl teologisztikus, de a kérdések igazán lelkiek.

      Törlés
  3. Tavaly, tavalyelőtt tartottam netböjtöt. Akkor azt éreztem, hogy már néha túlzottan függök, így tényleg böjt volt. Idén sokkal kevesebbet vagyok a gép előtt (és nem is hiányzik, sőt néha még ennyit se szeretnék itt lenn), így idén inkább időt adok Istennek imára, egy nagyböjti szolgálatra, arra készülésre, azzal kapcsolatos megbeszélésekre. Illetve egyszer böjtöltem és NAGYON jó volt. Az éhség egész nap Istenre irányította a figyelmem és ezért sokat is imádkoztam. Mély volt. Nyár eleje óta fagyi böjtön is vagyok :) Igen, viccesen hangzik, de nyáron nagyon nehéz úgy, hogy a gyerekek szinte minden nap fagyiznak, meg a férjem is gyakran, meg a szüleim, stb. és olyankor nehéz. És pont ez a lényeg. :)

    VálaszTörlés

Kincset érő szavad:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...