2014. január 7., kedd

Tervek

Nem babonából, de ilyenkor, új év elején mindig számba veszem magam, és sok mindent elhatározok (sajnos a legtöbbször el is bukom őket - talán nem lennék elég kitartó?).
Pl. már két napja 6-kor kelek, és igen élvezem a reggeli csendet. Van időm reggelizni is és olvasgatni, csendben lenni, kávét és teát főzni a férjemnek stb.

Aztán tervezem, hogy továbbtanulok (újra a felsőoktatásban, juhééj!), ugyanis ma láttam, hogy a diploma érdemjegyével is lehet felvételizni, duplázással. Ez nekem nagyon tetszik és rendkívül biztató a számomra. Csak hogy bírnám-e? Abban van némi kétségem, de Nick Vujicic után szabadon: "A továbblépés, a problémák legyőzése csak akkor lehetséges, ha nem kívülről várjuk a segítséget, hanem mi magunk is cselekszünk a cél érdekében. Ahhoz, hogy bármit is tegyünk, erő szükséges, ennek az erőnek a forrása pedig nem lehet más, mint a hit - a környezetünkbe, egymásba, de legfőképpen az önmagunkba vetett hit. Ha ez a hit létezik, csupán annyit kell tennünk, hogy cselekvővé változtatjuk. A többi? Az már jön magától!" Azt nem mondanám, hogy az önmagamba vetett hit olyan erős, de ezt még tanulom. El kell hinnem, hogy Istennel valóban MINDEN lehetséges, és vele képes lennék ezt is végigcsinálni. Határidő: február 17. Addig még van pár imanap a naptárunkban ezért a dologért. :)

Aztán folytatni az istentiszteletek gépelését, olvasni több könyvet, nyelvvizsgázni, megtanulni kötni, és horgolni még-még. Csupán csak ennyi. És mindezekhez áldás, ha az Odafennvaló jónak látja.

Nektek vannak terveitek?


11 megjegyzés:

  1. Idei nagy tervem: megtanulni autót vezetni, mellette pedig minden nap imádkozni (jó lenne korán reggel...), a férjemet jobban szeretni és jobban kifejezni a tiszteletemet iránta, a gyerekeket jobban nevelni, több Igét olvasni és tanítani nekik, a itthoni teendőkben még elkötelezettebbnek és rendezettebbnek és precízebbnek lenni. Valamint végre beleállni abba, amire Isten már olyan régen elhívott és én csak halogatom, mert annyira nem bízok önmagamban... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szép tervek. Én sem bízok önmagamban. Most olvastam el a Reini című könyvet, Gyökössy Endrénéről szól, ő tanított meg arra, hogy szeressük önmagunkat (tehát azáltal tudunk bízni is), hiszen a Tízparancsolatban is benne van: Szeresd felebarátodat, mint magadat! Csak ennyi. :) Persze ez sem megy olyan könnyen. :)

      Törlés
    2. Na igen, és minden összefügg mindennel, az önszeretet a másik ember szeretetével oda-vissza, de az, hogy hogyan szeretem Istent függ attól, hogy hogyan szeretem magam, hogyan szeretek másokat és mások hogyan szeretnek engem. Na, de ezt nem is tudom most túl értelmesen leírni. :D

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Szép tervek. Nem fogsz unatkozni, ha csak egy-kettő is realizálódik, ez kétségtelen. Vannak terveim nekem is persze, de most nagy távlatokban nem nagyon. Jelenleg pusztán csak annyi, hogy ha lehet, éljem túl valahogy ezt a vizsgaidőszakot. :)

    (az előző is én vagyok, csak késő van, tanulok, és még azelőtt megnyomtam a közzététel gombot, mielőtt befejeztem volna a mondandómat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok sikert, menni fog! :) Köszi, hogy írtál!

      Törlés
  4. Szerintem tanulni mindig jó. Nálunk ebben az évben pont fordítva lesz. Eddig én tanultam, mert szeretek tanulni, de idén Férj döntött úgy, hogy beül az iskolapadba, ami miatt nagyon büszke vagyok rá. Persze ott vannak a titkos terveim, hogy végre tökéletesen szeretném megtanulni legalább az egyik nyelvet, amit szeretek. (Orosz és francia) Aztán majd meglátjuk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andrea! Köszönöm, hogy itt vagy, jöttél és olvastál/ol. :) Gyere máskor is! :) A tervek mindig ott vannak az emberben, csak néha nehéz megvalósítani, vagy valami közbejön és abbamarad a dolog.
      Kívánom, hogy valamelyik nyelvet el tud sajátítani, én a franciát tanultam most a nyáron, és nagyon szeretem. :)

      Törlés
  5. Három a magyar igazság, úgy hogy vágj bele:)
    Én mostanában nem szoktam semmit elhatározni, tervezni az új évben, mert rájöttem az évek alatt, hogy ember tervez, Isten végez. Most hagyom, hogy szabadon történjenek velem a dolgok, élek a mának, hátha jobb lesz így. Hátha.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a biztatást!
      Valóban mi tervezünk, de az Úr tudja, hogy miből mi lesz és hogy mennek végbe azok a tervek.
      Kívánom, hogy fordítsa az Úr jóra a dolgaidat! Sok puszi! xxx

      Törlés

Kincset érő szavad:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...