2013. július 21., vasárnap

Vasárnapi

hangulatban. Újra igazi vasárnapra virradtunk, bár az ébresztőt egy ordibáló hajléktalan adta némi csúnya szó kíséretében, melytől zengett az utca.

Felkértek bennünket igeolvasásra, imádságra az IT-re, így szolgálhattunk ma is. Délután pedig összepakolás, mert az én drága teológus férjem indul a Csillagpontra, szintén szolgálni. Jaj, de büszke vagyok rá! Most is! :)

Az igeolvasásnál ez a rész került a figyelem középpontjába, a samáriai asszony (Jn 4,1-15). Megfogott, hogy mi is kérhetünk élő vizet és kapjuk is, csak szívvel kell fohászkodnunk érte, sőt Jézus azt mondja, hogy "aki abból a vízből iszik, amelyet ő ad, soha többé meg nem szomjazik, mert örök életre buzgó víz forrásává lesz benne". Milyen jó már,  nem? Kaphatjuk, ő adja, ingyen és utána sosem leszünk szomjasok. Királyság! :) Éljünk vele!

Aztán ott van az élő kenyér is, amelyet a Tiszteletes úr említett ma az igehirdetésben, amikor a halászok csak egy kenyeret vittek magukkal a hajóban és azon sopánkodtak, aggódtak, hogy csak egy van. Mennyire igazak és élőek ma is Jézus kérdései a Márk 8,17-20 szerint: "Mit tanakodtok azon, hogy nincs kenyeretek? Hát még mindig nem veszitek észre, és nem értitek? Még mindig olyan keményszívűek vagytok? Van szemetek, és mégsem láttok, fületek is van, és mégsem hallotok? Nem is emlékeztek? Amikor az öt kenyeret megtörtem az ötezernek, hány kosarat szedtetek tele kenyérdarabokkal? Így feleltek: Tizenkettőt. És amikor a hét kenyeret törtem meg a négyezernek, hány kosarat szedtetek tele kenyérdarabokkal? Ezt mondták: Hetet. Erre Jézus újra megkérdezte: Még mindig nem értitek?"

Nem értették, hogyan lesz nekik elég az egy kenyér, nem láttak azon túl, hogy ott van Jézus, az élő kenyér. Sokszor én is értetlen vagyok, jelt kívánok, de a mai prédikáció felnyitotta a szememet, hogy értsem, lássak túl a fizikai dolgokon, lássak a dolgok mögé és ne várjam mindig a jelet. Köszönöm!

Ti értitek?




2 megjegyzés:

  1. Drága Noryta, legalábbis kezdjük érteni. Én is elég sokszor érthetetlen vagyok az élet dolgaiban, sokszor kérdem, hogy miért pont én, miért pont mi, de aztán Isten mindig megoldja a dolgokat, minden jóra fordul:)
    Szép hetet, napot, köszönöm a szavaidat, puszi:)

    VálaszTörlés
  2. Mögélátni a dolgoknak...nagyon nehéz,sok bölcsesség kell hozzá :)
    Jó volt találkozni!

    VálaszTörlés

Kincset érő szavad:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...