2013. július 23., kedd

Ajánlók

Most épp két könyvet is olvasok, ami nálam nagy szó, mert nem nagyon szeretek olvasni. Tudom, hogy ez némelyekben megbotránkoztatást okoz, de inkább pörgök, horgolok, tekerek egyet, beszélgetek valakivel telefonon, főzök vagy bármi mást csinálok, mint hogy "pazaroljam" az időmet holmiféle könyv felett órákig, napokig. Nameg belekezdek egy könyvbe és félbehagyom. Ott van például A viskó is, több mint két éve kezdtem el olvasni és félbehagytam akkor ott; és még sorolhatnám. Persze tudom azt is, hogy ez a férjemnek sem tetszik, mert neki 600 könyve van és minden nap olvas, órákig el tud lenni egy könyv felett és issza a sorokat, de én nem... Ezért is kiegészítjük egymást. :)

Szóval most két könyvet olvasok. Az egyik Adrian Plass és felesége Bridget könyve az afrikai árvákról "Ha Isten Fia táncol" címmel - mert most Afrika-lázban égek -, a másik  pedig Beth Nimmo és Darrel Scott írása Rachel könnyei címmel.

Az utóbbiról szeretnék néhány szót írni. Ez a könyv egy fiatal, 17 éves lányról szól, az ő hitéről, akit két ámokfutó amerikai kamasz 1999-ben megölt a Columbine Gimnázimban. Az ő naplóját dolgozza fel ez az iromány, ahogyan a szülei azt látták és érezték, mert a könyvet ők írták.

Szeretném ennek a lánynak a hitét élni, olyan gyermeki volt, olyan tiszta és őszinte. Megrendítően tudott beszélgetni Istennel, ahogyan szólt hozzá, ahogyan beszélgetett vele, egyszerűen élő és igazi volt. És ezt nem takarta el a mindennapokban is, nyíltan vállalta a hitét diáktársai előtt, amiért - később kiderül a könyvből - meg is kellett halnia, mert a gyilkosok gyűlölték a keresztényeket. Amiért felvállalta a hitét, többen elfordultak tőle, elvesztette a barátait is, sokan gúnyolták őt. Színész szeretett volna lenni. Egyszer egy keresztény töltetű pantomim jelenetet is előadott. 

Rachel mindig azt kereste, hogyan tud úgy jelen lenni a világban, hogy Istent szolgálja: mindenkihez volt egy jó szava, felkarolta az iskolában az elesett diákokat és legfőképpen sohasem rejtette véka alá valódi hitét.

Hiszem, hogy az ő élete sokak életét megváltoztatta és hitre juttatta.

Ajánlom azoknak, akik hitben épülni akarnak. Garantáltan fognak. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Most pedig egy filmet ajánlok: Életrevalók (Intouchables) címmel. Ez egy francia dráma, mely igaz történeten alapul. Szeretem az igaz történeteket, nem szeretem a gagyi filmeket. Kell, hogy adjon valamit, hogy tanuljak belőle, hogy elgondolkodjam rajta.

Philippe gazdag francia arisztokrata, párizsi lakosztályában állandó ápolót keres maga mellé, ugyanis egy baleset következtében nyaktól lefelé megbénult, csak a fejét tudja önállóan mozgatni. Az állásra rengetegen jelentkeznek, köztük sok a jól képzett ápoló, de vannak képzetlenek is. Közéjük tartozik Driss, egy szenegáli származású magas fiatalember, aki igazából nem is az állásra akar jelentkezni, csak arra igazolásra van szüksége a munkanélküli segélyhez. Philippe felveszi őt, először próbaidőre alkalmazza, majd állandóra. Driss műveletlen, viszont életrevaló és ez később megtetszik Philippe-nek. Driss színt hoz a férfi életébe.


4 megjegyzés:

  1. Én most rákaptam a hangoskönyvekre....lehet mellette dolgozni :-D Olyan kár, hogy messze lakunk egymástól, milyen jókat lehetne kötögetni és filmet nézni :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig az a munka, kérem. :) De jó lenne, ha közelebb lennénk, de én horgolnék. :)

      Törlés
  2. Az Életrevalókat láttam filmen, de megvan könyv formájában is. Sajnos még nem jutottam odáig, hogy elolvassam, de most már tényleg előveszem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hallottam, hogy a könyv más, nem élezi ki annyira a két férfi szerepét. Pont tegnap olvastam, hogy készül a 2. része is a filmnek.

      Törlés

Kincset érő szavad:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...