2012. október 7., vasárnap

Ősz - Autumn

Ha eljön az ősz, engem mindig egy versre emlékeztet, amit Anyukám mondott, amikor kicsi voltam. Ugyanis volt egy festményképünk a kemence ajtaján, mely egy őszi erdőt ábrázolt. Az erdő sötét volt narancssárga-barna falevelekkel, a földön aranyló avarral. Amikor megláttam ezt a képet, mindig odaálltunk Tesómmal a kép elé és kértük Anyát, hogy mondja el ezt a verset, és ő örömmel szavalta. A kép Munkácsy Mihály Fasor c. festményét ábrázolta.

Remélem még megvan a kép, ha igen, akkor bekereteztetem és "megmentem" a gyerekeim számára, hogy nekik is mesélhessem ezt az Őszanyós verset. 

Szóval nekem ilyen az ősz. ... meg talán azért is, mert őszi születésű vagyok, így jobban magaménak érzem ezt az évszakot. :)

"Látod ott a fa alatt azt a sok-sok aranyat?
Zöld levelek voltak nyáron
Ott himbálóztak a faágon.
Jött Őszanyó hideg széllel

Aranysárga vízfestékkel.
Fújtak, fújtak őszi szelek,
Lehulltak a levelek.
Itt vannak a fák alatt,
Látod, hogy aranylanak?"



1 megjegyzés:

  1. Az ősz a kedvenc évszakom. Sajnos most kimarad ebben az évben a csodálása...

    VálaszTörlés

Kincset érő szavad:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...